donderdag 5 april 2012

Na 3 x APD even een tijdelijke stop i.v.m. een 4tal extracties.

Ik had in mijn vorig verhaal al iets laten doorschemeren, dat een APD infuus eigenlijk niet gegeven mag worden als er iets is met het gebid.
Nu hebben jullie ook al ergens kunnen lezen dat ik een tweetal virussen heb, waarvan er één in mijn mond. Voor deze ben ik onder controle bij Dermatoloog en mondhygieniste. En dit virus steekt vrij regelmatig de kop op, om nu toch wat rust in mijn mond te krijgen vondt de mondhygieniste het een zeer verstandige zaak om in overleg met de tandarts een 4tal kies extracties te doen.

Ik was in eerste instantie overdonderd met dit besluit, en wilde er eerst even in rust over nadenken. Echter thuis aangekomen kreeg ik gelijk telefoon met de geplande datum om bij de tandarts even langs te komen.
Die afspraak ben ik dan ook na gekomen, en begin 2012 zouden de eerste 2 kiezen verwijderd worden - dan 1 week rust en dan de andere 2.

Dus toen ik op mijn controle afspraak bij Dr. Jie kwam heb ik hem medegedeeld dat uit Preventieve zorg  een 4tal extracties gedaan zouden worden.
Dus ben ik tijdelijk moeten stoppen met het APD infuus, en heb ik DINSDAG 3 APRIL mijn APD infuus weer kunnen hervatten.

En zo zit ik weer in het stramien van mijn APD infusen. De volgende staan ook al op de planning en wel DINSDAG 1 MEI & DINSDAG 5 JUNI.

En natuurlijk mijn dokters bezoek eind MEI.

Vandaag houdt ik mijn verhaal kort, want eigenlijk valt er hier  nu weinig meer te vertellen.

Tot het volgend verhaal, groetjes Yvonne

2 opmerkingen:

  1. O bah. Een paar kiezen missen is toch niet echt fijn. Maar wat moet dat moet. Ontstekingen zijn ook geen pretje.
    Gelukkig trekken de kiezen die er in blijven wel weer een beetje naar elkaar toe zodat de overgebleven ruimtes wel wat kleiner gaan worden. Fijn dat je in mei weer mag gaan beginnen met je infuzen. Natuurlijik ook niet fijn maar wel een belangrijk onderhoud van je botten.
    Ik vind het fijn dat je zo je blog bij houd en ons en het belangrijkste je familie hiermee op de hoogte houdt. Fijn om alles te lezen. Dit is altijd het eerste wat ik doe zo 's morgens. Even op de weblogs kijken, dan FB. Gisteren heb ik nog een hotel bon gewonnen op FB. 3 overnachtingen. Kunnen we mooi gebruik van maken na de SCT.

    Nou dikke knuffel van mij, Groetjes vanuit een half bewolkt Veldhoven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Dat is even top met het winnen ven een Hotel bon, en daar moeten jullie zeker gebruik van maken na de SCT. Trouwens ik weet niet of wij nog wel v/d weers verwachtingen op aan kunnen, maar ondanks de 9 graden hier in het zuiden - schijnt wel de zon - en zie je overal een behoorlijke troep van stof - en ik heb het warm.
    Ja ik heb nu veel meer ruimte in mijn mond, en het poetsen gaat nu een stuk prettiger - en het gaat er voornamelijk voor dat het virus in mijn mond wat tot rust komt. En uiteraard 4 kiezen minder te poetsen :-)En ik had afgelopen dinsdag weer mijn APD infuus. Trouwens er heeft hier deze dagen in het Limburgsdagblad een artikel gestaan over 2 studenten van Hogeschool Zuid, waarvan er 1 onderzoek naar Kahler/Myeloom heeft gedaan, en daar waren toch goede resultaten naar voren gekomen. Dus er komt beweging in en natuurlijk alleen maar Positieve.
    Hele lieve groet, en mooie paasdagen met dikke XX grt. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen