donderdag 14 maart 2013

Op 5 maart mijn APD & 14 maart op controle

Vandaag mijn verhaal, ik noem hem deze ronde 2 vliegen in één klap. Zoals ondertussen wel bij velen bekend is de eerste dinsdag van de maand mijn APD infuus dag. Eigenlijk valt hier niets nieuws over te vertellen, alleen dat ik deze keer naar het Atrium in Brunssum moest. Normaal bivakeer ik voor mijn APD in Heerlen, maar gezien het op de dagverpleging druk was, en op overige afdelingen de GRIEP heerste en alle bedden bezet waren heb ik het voor deze keer in het Brunsumse mogen beleven. Wat mij alleen opviel was dat er in Brunssum nog zonder POMP de infusen toegediend worden. Terwijl vanaf 1 januari 2013 er in Heerlen meegewerkt moet worden. Vindt ik eigenlijk vreemd want het is toch één groot CONCERN/ZIEKENHUIS. En ook hier was het pas de derde keer raak met het inbrengen v/d infuus naald. Dit mijn verhaal omtrent APD.

Vandaag de 14e maart stond mijn bezoek bij Dr. Jie op het programma. En eigenlijk ga je er helemaal vanuit dat hij zal zeggen: alles in een rustig vaar water. Want dit heeft hij eigenlijk tot nu toe altijd gezegd. Maar vandaag verliep het gesprek toch net even anders. Een waarde van mijn bloed en wel het CALCIUM blijft stijgende :-(
En dit vindt de dokter vreemd, want gezien ik 1 x per maand een APD infuus krijg zou deze waarde niet mogen stijgen, dus moet er zeer waarschijnlijk toch iets anders aan de hand zijn.
De dokter dacht aan de bij schildklier OF aan vitamine D OF toch Kahler !!!
En dus moest ik gelijk toch maar weer even bloed laten prikken. En van het hele skelet röntgen foto's laten maken, omdat ik zelf toch de laatste periode merk dat ik bot pijn heb en mij niet zo heel lekker voel. Of het er iets mee te maken heeft, ik zou het niet weten. Volgende week donderdag heb ik een telefonisch consult en dan krijg ik meer te horen. Tot die tijd mag ik in spanning afwachten.
Ja en wachten het hoort er helemaal bij, dus als ik dan iets nieuws weet houdt ik jullie gelijk op de hoogte.

Nou hier laat ik het voor nu bij, ik meldt mij weer zodra er iets nieuws te melden valt.
Harte groet Yvonne

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi.

    Pfff ja dat valt tegen. Die onzekerheid is niet fijn. Laten we maar zeggen zenuwslopend. Maar laten we van het positieve uitgaan en nog niet van Kahler. Vitamine D is in dit jaar getijde ook mogelijk. Dat moet je in de zomer weer verzamelen.
    Ik wacht met spanning je bericht af.

    Lieve Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Blijft ons inderdaad niets anders over als AFWACHTEN.
    En positief blijven, en dat doen we gewoon.
    Bedankt voor je berichtje, groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen